З урахуванням пунктів 1 та 19 Методики можлива розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки таких об’єктів:

  • території територіальної громади (на всю територію, включаючи землі в межах та за межами населених пунктів);
  • окремого населеного пункту або декількох населених пунктів;
  • окремої земельної ділянки або земельних ділянок за межами населених пунктів.

Звертаємо вашу увагу, що проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах всієї території територіальної громади дозволить:

  • оновити базу для справляння плати за землю на всю територію територіальної громади;
  • уникнути необхідності витрат коштів і часу для розроблення та затвердження окремих технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
  • формувати витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки автоматизовано програмним забезпеченням Державного земельного кадастру та швидко отримувати такі витяги в кабінеті електронних сервісів Держгеокадастру;
  • уникнути недоліків, помилок, можливих негативних наслідків та корупційних ризиків при формуванні витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок при автоматичному формуванні програмним забезпеченням Державного земельного кадастру;
  • спростити процес набрання чинності рішеннями органів місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок територіальної громади, оскільки рішення набиратиме чинності на всю територію територіальної громади;
  • спростити отримання інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки при формуванні земельної ділянки як об’єкта цивільних прав, оскільки після внесення інформації про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, програмне забезпечення зможе автоматично сформувати інформацію про таку оцінку;
  • спростити та пришвидшити укладання договорів оренди земельних ділянок державної та комунальної власності, що розташовані за межами населених пунктів, в тому числі на конкурентних засадах, уникнувши необхідності у проведенні оцінки та очікуванні набрання чинності рішенням органів місцевого самоврядування про затвердження такої оцінки;
  • встановити ставки земельного податку та орендної плати для земельних ділянок всіх категорій земель без застосування значення одного гектара нормативної грошової оцінки ріллі по області у якості альтернативи у разі, якщо нормативна грошова оцінка земельних ділянок не проведена;
  • забезпечити стабільні надходження від плати за землю до місцевих бюджетів за земельні ділянки всіх категорій земель;
  • чітко визначити недонадходження до місцевих бюджетів від прийнятих рішень, щодо наданих пільг із сплати земельного податку;
  • збалансувати надходження до місцевих бюджетів та ефективніше здійснювати розпорядження земельними ділянками в межах наданих повноважень.