За результатами SWOT-аналізу Кіровоградська область має значний потенціал для розвитку сільського господарства.
Про це на засіданні робочої групи з розробки стратегії розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки розповіла директор департаменту економічного розвитку і торгівлі ОДА Ніна Рахуба.
Область виробляє майже 5% валової сільгосппродукції в Україні. За п’ять років у сільське господарство були залучені більше 13 млрд гривень капітальних інвестицій. 36% у загальному обсязі реалізованої продукції в області займає харчова промисловість.
Кіровоградщина має високорозвинений потенціал галузі машинобудування. Крім того, ми один із найбільш насичених мінеральними ресурсами регіонів України. На території області знаходиться 390 родовищ, 58,2% – це сировина для будівельних матеріалів.
У Кропивницькому проходить найбільша в Україні і одна із 10 найбільших в Європі Міжнародна агропромислова виставка із польовою демонстрацією техніки і технологій «AGROEXPO», яка презентує потенціал області і стимулює розвиток суміжних галузей.
До сильних сторін регіону можна віднести наявність місцевих енергетичних потужностей та високий потенціал розвитку відновлюваної і альтернативної енергетики. В області вже працюють 39 сонячних електростанцій.
Але є фактори, які послаблюють потенціал подальшого розвитку Кіровоградщини. Це погані дороги, сировинна спрямованість експорту сільгосппродукції, низький рівень доходів населення, складна екологічна ситуація, недостатня фінансова спроможність місцевих бюджетів, демографічна криза, відтік молоді та кваліфікованих кадрів за межі області і України, зниження конкурентоспроможності продукції і товарів місцевих товаровиробників на зовнішніх ринках, високі процентні ставки за користування банківськими кредитами для суб’єктів малого і середнього бізнесу та інші.
Тож в рамках розробки стратегії вже визначені наступні п’ять пріоритетів: розвиток людського капіталу, розвиток сільських територій, інноваційна економіка та інвестиції, збереження екосистем та поліпшення екологічної інфраструктури та розвиток туризму.
Наступним кроком у підготовці Стратегії має стати подальша розробка пріоритетів та збір проектних ідей та пропозицій від бізнесу та територій.
Джерело: cbn.com.ua